Russell: "Két lehetőség állt előttünk: vagy azonnal cselekedni, vagy teljesen lemondani." - Feszültséggel teli pillanatok a Mercedes csapatánál Mexikóban - F1VILÁG.HU
A verseny utolsó harmadában Russell az 5. helyen haladt, közvetlenül csapattársa, Kimi Antonelli mögött, aki Bearmant üldözte. Russell ugyanakkor úgy érezte, gyorsabb csapattársánál, és kérte a Mercedest, hogy engedjék el Antonelli mellett, hogy harcolhasson a dobogóért.
"Csapatként működünk együtt, és jelenleg is a bajnokság második helyéért küzdünk. Észrevettem, hogy Kimi nehezen birkózik Bearman mögött." - osztotta meg Russell a futam után. "A DRS-vonatban haladtam, a gumijaim kiváló állapotban voltak, és készen álltam a támadásokra. Végül azonban túlságosan sokáig vártunk, és mire elérkezett az idő, már nem volt értelme a helycsere. Vagy azonnal cselekednünk kellett volna, vagy egyáltalán nem."
A szituációt még inkább megnehezítette, hogy Marcus Dudley, a Mercedes mérnöke, közben azt kérte Russelltől, hogy hűtse le a hátsó gumik hőmérsékletét. A brit pilóta erre egy rendkívül nyílt, a közvetítés során cenzúrázott válasszal reagált.
Végül Antonelli szabadon engedte Russellt, aki azonban nem tudta megelőzni Bearmant a második kerékcsere-hullám kezdetéig. A Mercedes ezt követően visszacserélte a versenyzők helyezéseit, így Antonelli a 6., míg Russell a 7. pozícióban ért célba. Ez volt az első eset az idény során, amikor az olasz újonc megelőzte Russellt egy nagydíj keretein belül.
Russell kiemelte, hogy nem a versenymérnökét okolja a helyzetért, hanem inkább a csapat lassú döntéshozatali folyamatát. „Marcus végül is csak a kommunikációs csatorna szerepét tölti be; nem ő az, aki a végső döntéseket hozza” – fogalmazott a brit pilóta.
Üljünk le egy kicsit, és csapatként elemezzük, mi nem úgy alakult, ahogy terveztük. Nem Kimi az ellenségem, hanem a Ferrari és a Red Bull, akikért a bajnokság második helyéért küzdünk. Végül a hatodik és hetedik helyen zártunk, pedig sokkal kedvezőbben is alakulhatott volna a verseny.




