Az oktatás leépítésének időszaka véget ért – hangzott el a Tisza Párt kongresszusán.

A kormányzásra készülő ellenzéki erő az egész oktatási rendszer reformját tervezi, amely terveik szerint elsősorban gyermek- és társadalomközpontú lesz. Azt ígérik, az állam a jövőben autonómiát fog biztosítani az oktatás működtetőinek.
A Tisza Párt jelentős reformokat tervez a magyar oktatási rendszerben – derült ki a párt nagykanizsai, "Út a működő országhoz" című kongresszusán. Az oktatási kerekasztal előtt elhangzott egy fontos üzenet: "Vége az oktatás leépítésének." A kormányra készülő Tisza Párt oktatási munkacsoportja, Bódis Kriszta moderálásával, vázolta fel elképzeléseit arról, hogyan kívánják revitalizálni ezt a régóta elhanyagolt területet kormányra kerülésük esetén.
Trembeczki Csaba matematika innovatív mestertanár az oktatásban kialakult bizalomhiány megszüntetését tartja a legfontosabbnak, a tanárszakma elöregedésének megállítását, és itta Népszava idevágó, napokban megjelent cikkére is hivatkozott, amelyben leírtuk, hogy minden második tanár 50 éves vagy annál is idősebb. - Az alrendszerek átgondolatlan átalakítása, gyakran jelentős kárt okoz más területen, ezért az oktatásban csak átfogó változtatások lehetségesek, az egész rendszert kell megreformálni. Az oktatásnak a kormányzati struktúrában a legmagasabb helyre fog kerülni - tette hozzá Trembeczki Csaba a jövő terveiről. Hozzátette, hogy a tehetséggondozásnak is kiemelt szerepet kell kapnia.
A tanárok körében a 50 éves vagy annál idősebb szakemberek aránya jelentős, hiszen minden második pedagógus ebbe a korcsoportba tartozik. Ezzel szemben a fiatal, pályakezdő tanárok száma továbbra is meglehetősen alacsony.
Jakab Zsuzsanna, pedagógus és szakképzési szakértő, hangsúlyozza, hogy az oktatásügynek a kormányzás egyik központi elemévé kell válnia a folyamatosan változó társadalmi környezetben. Az oktatás hatása valóban széleskörű, hiszen az óvodás gyerekektől kezdve a felnőttekig mindenkit érint. Azonban a legfontosabb szempontnak a gyermekek jövőjét kell tekinteni, amely eddig nem kapott kellő figyelmet. Olyan oktatási rendszert kell létrehozni, amely rugalmas, átlátható, és mindenki számára könnyen hozzáférhető. A jövőben az oktatás szereplőinek szorosabb együttműködésére van szükség a siker érdekében.
Jakab Zsuzsanna hangsúlyozta, hogy a jövő oktatási rendszerének kiemelt figyelmet kell fordítania a mentális problémákkal küzdő gyermekekre, mivel egyre több diák szenved tanulási és magatartási zavaroktól, sőt, egyeseknél önsértő magatartás is megfigyelhető. Kiemelte, hogy az államnak biztosítania kell az autonómiát az oktatás területén, amely magában foglalja a szakmai, szervezeti és gazdálkodási önállóságot. Ezen kívül szükségesnek tartja a státusztörvény eltörlését is. Az oktatási kerekasztal tagjai egyetértenek abban, hogy a XXI. századi követelményeknek megfelelően kell átalakítani az oktatást és a szakképzést.
"Szinte biztos, hogy elkerülhetetlen lesz a kisebb létszámú iskolák megszüntetése, összevonása" Nem a jegyektől lesz értékes a gyerek, de a magyar gyerekek mentális állapota alig jobb, mint a háború sújtotta Ukrajnában élő társaiké