Természetesen! Íme egy egyedi változat: **Várkonyi Gábor: Ki tudja, jön-e a havi egymilliós veszteség?** Az üzleti világ folyamatosan változik, és a pénzügyi kihívások sosem állnak meg. Esetleg egy havi egymilliós értékcsökkenés küszöbén állunk? Érdemes


Nincs megbízhatóbb mércéje egy autónak, mint a használt autók piaca.

"Ezért is érdekelt mindig jobban, mint az új autó piac, úgy, hogy egyszerre foglalkozom mindkettővel, lassan 25 éve. A használt piac a kendőzetlen valóságot mutatja. Azt, hogy valójában minek mi az értéke, egy nagy, kollektív, láthatatlan tudatból "lecsapolt" infótömeg alapján. Tudnak keletkezni buborékok, kórosan alul értékelt, vagy röhejesen túlértékelt trendek és típusok. Hatalmas, éveken át fennálló tévedések nincsenek. Ami jó, ami hasznos, ami működik, ami ésszerűen fenntartható, vagy páratlan élvezetet nyújtó, vagy utolérhetetlenül kényelmes, vagy egyéb, különleges, megismételhetetlen tulajdonságokkal rendelkezik, azt keresik.

Ami egyértelmű: az új generációs modellek megjelenésével a luxus fogalma folyamatosan átalakul, és még mindig keressük azt a választ, ami meghatározza, hogy mi tesz valamit izgalmassá vagy prémium szintűvé. Az, hogy egy autó gyorsulás közben elragadja az embert, háromszorosan izgalmas élményt nyújt, és minden egyes modell tisztában van ezzel, ha szükséges. De ebből nem lehet mítoszt építeni. Vezetési élmény? Az igazi lélek nélkül ez sem működik. Lehetséges, hogy nagyobb hatótávot vagy gyorsabb töltést kínáljunk? Igen, de itt két ellentmondásba ütközünk: miközben a technológia szédítő sebességgel fejlődik, az igazi forradalom még várat magára. A változás üteme viszont éppen olyan, hogy az öt évvel ezelőtti innovációk már elavultnak tűnjenek.

A héten boldogan üdvözöltem az új E-tron GT-t, amit készleten találtam. Nemcsak hogy tökéletesen van konfigurálva, de minden olyan extrával rendelkezik, ami igazán különlegessé teszi ezt az autót. Az új ára három évvel ezelőtt még bőven 50 millió forint felett volt. Most viszont egy remek lehetőség keretében 20 millióval kevesebbért sikerült megszereznem.

Ez így biztosan nem lesz fenntartható, mert ezt az értékvesztést az is megérzi, akinek majdnem tök mindegy anyagilag. Az, hogy sok pénzed van, nem jelenti azt, hogy szereted értelmetlenül elégetni, a tapasztalataim legalábbis ezt mutatják az ügyfelek döntései kapcsán. Ha egy R8-at vett volna annak idején az, aki ezt vette, akkor nagyjából a duplájára számíthatna eladáskor ahhoz képest, amit ezért kapott.

A helyzet az, hogy a nyugati piacokon éppen egy lízing aknamezővel találkozunk. Az alacsony havi díjakkal piacra dobott villanyautók tömegesen fognak visszatérni, amelyek darabonként több milliós veszteségeket okoznak majd a helyi bankok számára. Az EU piacán egy euró milliárdos kérdésről van szó.

Related posts