A magyar fogyasztók teljesen feldúltak az áramszolgáltató tevékenysége miatt.

Az év első hat hónapjában 1383 fogyasztói panasz érkezett a kormányhivatalokhoz. A legtöbb beadvány a közszolgáltatások számlázásával és elszámolásával kapcsolatos problémákra vonatkozott - tájékoztatta a közvéleményt hétfőn a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH).
Megjegyezték, 2025-ben a NKFH és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok fókuszában a közszolgáltatások - villamosenergia-, földgáz-, víziközmű- és hulladékgazdálkodási szolgáltatások - ellenőrzése került.
A villamosenergia-ellátás kapcsán számos izgalmas és fontos aspektus merül fel. Az energiaforrások sokfélesége, a fenntarthatóságra való törekvés, valamint az új technológiák integrálása mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a villamosenergia-szolgáltatás egyre hatékonyabb és környezetbarátabb legyen. Az energiaszolgáltatók folyamatosan keresik a lehetőségeket, hogy optimalizálják a hálózatot, és biztosítsák a megbízható ellátást a felhasználók számára. Az innováció és az okos megoldások kulcsszerepet játszanak ebben a folyamatban, hiszen a jövő energiaigényei egyre komplexebbé válnak.
leggyakrabban a számlázás (104 ügy), az elszámolás (45 ügy), valamint a panaszkezelés (33 ügy) okozott vitás helyzetet, de gyakran merültek fel kérdések a mérőkkel, méréssel és leolvasással kapcsolatban is.
A földgáz- és víziközmű-szolgáltatások terén hasonló tendenciák tapasztalhatók. A hulladékgazdálkodás aspektusában a beérkezett panaszok többsége a szolgáltatások teljesítésére és a számlázás lebonyolítására (8 ügy) irányult, azonban díjhátralékok kezelésével kapcsolatos kifogások is jelentkeztek.
A hatóságok tájékoztatása alapján a fogyasztói tudatosság erősítése érdekében a kormányhivatalok összesen 800 tájékoztató levelet küldtek ki az érintetteknek. Ez azt jelzi, hogy a beadványok több mint felét (57 százalék) ilyen formában sikerült rendezni.