A silverstone-i baleset következtében Antonelli padlólemeze szinte teljesen tönkrement – F1VILÁG.HU.


Andrea Kimi Antonelli legutóbbi versenye sajnos nem a tervek szerint alakult, hiszen a Brit Nagydíj 18. körében súlyos baleset érte, amikor Isack Hadjarral ütközött. Az eső áztatta pályán, ahol a látási viszonyok rendkívül kedvezőtlenek voltak, Hadjar a hátulról érkezve nekihajtott Antonelli Mercedesének. Bár a fiatal pilóta az ütközést követően még megpróbálta folytatni a versenyt, mérnöke, Peter Bonnington gyorsan észlelte a helyzet súlyosságát, és azonnal kiállásra utasította őt.

A Mercedes diffúzora ugyanis az ütközésben teljesen megsemmisült, és az autó 100 pontnyi leszorítóerőt veszített - ami körönként közel 2,5 másodperces hátrányt jelentett.

"Úgy tűnik, mostanában minden balul sül el, és nehéz pozitívumokat találni" - mondta Antonelli a verseny után az újságíróknak.

"Kockáztattunk az első körben, de sajnos nem jött be a számításunk. Amint kiálltam, megjelent a virtuális biztonsági autó, és így nem volt lehetőségem felmelegíteni a gumikat, ezért kénytelen voltam visszatérni az interekhez. A látási viszonyok borzalmasak voltak. Valami megmagyarázhatatlan megérzés súgta, hogy baj fog történni."

Az ütközés után Antonelli ugyan még néhány kört megtett, de az autó gyakorlatilag vezethetetlenné vált.

"A becsapódás hatalmas volt, szerencsém volt, hogy egyáltalán a pályán tudtam tartani az autót. Nagy kár, hogy újra nullázással zártunk. Olyan 100 pontnyi leszorítóerőt vesztettem, mert a teljes diffúzor eltűnt. Rendkívül nehéz volt a pályán tartani az autót."

Antonelli úgy gondolja, hogy a balesetért senkit sem lehet okolni – a vízpermet olyan intenzív volt, hogy Hadjar teljesen elvesztette a látását a pályán.

Amikor értesítettek, hogy a verseny hamarosan újra kezdődik, egyfajta zűrzavar fogott el, hiszen a lassú tempónál is alig lehetett kivenni a pálya vonalait. Ha felpörgettem volna a sebességet, az még nagyobb problémát okozott volna, Isack gyakorlatilag egy láthatatlan falnak tűnt. Kicsit korábban döntöttem úgy, hogy fékezni fogok, mert egyszerűen nem tudtam, hol kanyarodik a pálya – és Isack valószínűleg engem sem észlelt.

A Racing Bulls pilótája, Isack Hadjar is nyíltan kifejezte, hogy a baleset szinte elkerülhetetlennek bizonyult a fennálló körülmények között.

"A baleset aligha volt meglepetés, figyelembe véve a borongós látási viszonyokat. Úgy vélem, hogy semmi értelme nem lett volna újraindítani a versenyt ilyen körülmények között" -- osztotta meg véleményét a francia újonc.

Related posts