"Soha többé, a következő évig" - botrányba fulladt a Nike legújabb kampánya.


A vállalat félresikerült mottója széleskörű felháborodást váltott ki, mivel a kritikusok úgy vélik, hogy a holokauszt emlékét meggyalázták azzal, hogy a "Soha többé" szlogent olcsó viccké silányították, miközben a maratonon célba érkező futók érzéseit próbálták kifejezni. "A Nike marketingcsapata egy olyan 'innovációt' talált ki, amellyel dollármilliókat pazarol el egy kampányra, miközben az ügyfeleit is elveszíti" - nyilatkozta egy válságkommunikációs szakértő vasárnap.

Ez olyan, mint amikor egy új futócipőt hirdetnek azzal a frappáns üzenettel, hogy "Bár az ikertornyok leomlottak, a mi áraink még mélyebbre süllyedtek!"

- fűzte hozzá.

A botrányos kampánystartra egy olyan időszakban került sor, amikor az október 7-i események következményei, így az izraeli háború és a túszdráma továbbra is komoly hatással vannak a világpolitikára, illetve az Izraelben és Gázában élők életére. A reklámiparban dolgozó megszólalók úgy vélik, hogy a Nike egyszerűen csak próbált becsatlakozni a fiatalabb generációt jellemző humortrendbe, de ezúttal hatalmas hibát követett el, amikor egy ennyire érzékeny politikai és diplomáciai légkörben, napokkal a holokauszt emléknapjának megünneplése után ilyen durván tapintatlan, vagy legalábbis könnyen félreérthető kommunikációt enged meg magának. "Meg lehet érteni a hibát" - írta szarkasztikusan egy közösségimédia-felhasználó. "Elvégre mi a különbség hatmillió zsidó meggyilkolása és a 26 mérföldnyi futás utáni izomfájdalom között? Mindkettő arra készteti az embereket, hogy azt mondják: soha többé" - fűzte hozzá.

A válságkezelési szakértők még a vállalat bocsánatkérése előtt javasolják, hogy azonnal kérjen bocsánatot, adományozzon a holokausztra emlékező szervezeteknek, és talán fontolja meg, hogy legalább egy olyan embert alkalmazzon a marketingosztályán, aki életében valaha kinyitott egy történelemkönyvet.

Később, a Times of Israel által idézett bocsánatkérésükben a Nike kifejtette, hogy az ideiglenes hirdetőtábla, amelyen a szlogen szerepelt, egy kampány része volt, amelynek célja az volt, hogy "inspirálja a futókat", és a szöveg a futók körében elterjedt kifejezésekre utalt. Ezzel a mondattal a futók érzéseit szerették volna megfogalmazni, akik a maraton teljesítése után gyakran úgy nyilatkoznak, hogy "elég volt", és visszavonulnak a hosszútávfutás világából.

Related posts