Russell diadalmaskodott, a McLarenek összecsaptak Kanadában! - F1VILÁG.HU


A Mercedes versenyzője, George Russell, a pole pozícióból indulva diadalmaskodott a Forma-1-es Kanadai Nagydíjon, ezzel megelőzve a világbajnoki címvédő Max Verstappent. A dobogó legalsó fokát Kimi Antonelli foglalta el, míg a verseny végén Oscar Piastri és Lando Norris ütközése izgalmas fordulatot hozott a versenybe.

Montrealban a Forma-1 mezőnye egy szokatlanul forró napra ébredt: a levegő hőmérséklete a rajt pillanatában már 23˚C-ra kúszott, míg az aszfalt forrósága közel 50˚C-ra emelkedett. A pole pozícióból a Mercedes fiatal tehetsége, George Russell indult, mellette pedig a címvédő Max Verstappen sorakozott fel. A második rajtsorban Oscar Piastri és Kimi Antonelli foglaltak helyet, míg a harmadik sorban Lewis Hamilton és Fernando Alonso várták a rajtot. Lando Norris csak a 7. helyről, míg Charles Leclerc a 8. pozícióból készült a 70 körös izgalmas versenyre.

A legjobb tíz versenyző közül Lando Norris és Charles Leclerc a kemény keverékű gumikat választották a rajtnál, míg a többiek a közepes keverékű abroncsokkal indultak neki a futamnak. A mezőny hátsó részében, a 14. helytől lefelé mindenki a kemény keverékű abroncsokra tette a voksát az első etap során.

Russell remekül indította a versenyt, és sikeresen megőrizte az első helyét Verstappen előtt. Közben Antonelli keményen támadta Piastrit, aki ügyesen kihasználta a 3-as kanyar féktávját, és sikerült mellé furakodnia a McLaren versenyzőjének. Hátrébb Alex Albon a nyitókörben kényszerült a fűre, miután heves csatát vívott Franco Colapintóval, így három pozíciót is elveszített a rajtnál.

A verseny kezdetén Verstappen még szoros kapcsolatban volt Russellel, de ahogy haladtak előre a körök, egyre inkább lemaradt, miközben a versenyzők igyekeztek megóvni abroncsaikat. A 11. körben Lando Norris sikeresen feljebb lépett a mezőnyben, hiszen megelőzte a 6. helyről induló Fernando Alonsót. A 12. körben Kimi Antonelli nekilátott egy támadásnak Verstappen ellen, ám amikor már éppen megkezdte az előzést, a holland pilóta a boksz irányába fordult, hogy kemény gumikat cseréljen. A következő körben Russell is beállt kerékcserére.

A 15. körben Norris sikeresen megelőzte Hamiltont, ám a manőver után a hétszeres világbajnok is a boksz felé vette az irányt, hogy kemény gumikra váltson. Az élen haladó Piastri a következő körben hajtotta végre a kerékcseréjét, így az élre a kemény keverékkel induló Norris és Leclerc került.

A 26. körben Russell utolérte a továbbra is kerékcsere nélkül versenyző Leclerc-t, és simán megelőzte a hátsó egyenesben. A brit feljött a 2. helyre, és üldözőbe vette a szintén elnyújtott első etapot teljesítő Norrist. Leclerc végül a 28. kör végén hajtott a bokszba, a monacói versenyző egy újabb garnitúra kemény keverékű gumit kapott a második etapra, noha a Ferrari döntésével nem értett egyet. A következő körben Norris is megérkezett a bokszba, ő közepes keverékű gumikat kapott. A brit simán visszajött Leclerc elé, az 5. helyre. Russell újra az élre állt Verstsappen, Antonelli és Piastri előtt.

A 37. kör végén Verstappen másodszor is a bokszba hajtott, és úgy tűnt, hogy nem tudja felvenni a versenyt Russell-lel. A Red Bull számára az abroncsok szemcsésedése egyértelmű problémát jelentett. A következő körben Antonelli is kerékcserére készült, és szinte sikerült visszatérnie a világbajnoki címvédő elé, de végül kénytelen volt a Verstappen autója mögé besorolni.

A 42. körben Russell is beállt a pitbe a második kerékcseréjére. A brit pilóta autójára a kemény keverékű gumikat szerelték fel, készen állva a következő szakaszra.

A 49. körben Alex Albon Williams autója technikai probléma miatt leállt, ami meglepte a versenyt követőket. A tapasztalt versenyző gyorsan reagált, és félrehúzódott az útról, így elkerülve a biztonsági autó bevetését.

A verseny hajrájában az élmezőny sok lekörözöttet ért utol, így Verstappen 2 másodpercen belülre került Russell mögött, és Antonelli is lőtávolon belül autózott, miközben a McLarenek egyre inkább zárkóztak fel. A hajrában Antonelli, Piastri és Norris óriási csatát vívtak egymással.

A 66. körben Norris ügyesen megelőzte Piastrit a hajtűkanyarban, de az ausztrál pilóta nem adta fel, és villámgyorsan visszavette a 4. pozíciót. Norris azonban nem elégedett meg ennyivel, és újabb támadásra készült csapattársa ellen. A célegyenesben azonban baleset történt: Norris nekiütközött Piastri McLarenjének, és így kénytelen volt feladni a versenyt. Piastri szerencsésen megúszta a dolgot, autója nem sérült meg, így meg tudta tartani a 4. helyezését.

A baleset miatt pályára kellett küzdeni a biztonsági autót, így a versenyt is a Safety Car mögött intették le. George Russell végül magabiztos versenyzéssel győzött Montrealban, megelőzve Max Verstappent. A dobogó legalsó fokára Kimi Antonelli állhatott még fel.

Piastri mellett még Leclerc, Hamilton, Alonso, Hülkenberg, Ocon és Sainz is pontot gyűjtött. A világbajnoki összesítésben Piastri 22 pontra növelte a különbséget a versenyt kényszerűen feladó Norrisszal szemben.

Related posts