Hatalmas McLaren-baleset történt Kanadában, amikor Piastri és Norris a verseny végén összeütköztek.


George Russell, aki az élről indult, megszerezte a győzelmet a Formula-1-es Kanadai Nagydíjon, ezzel pályafutása negyedik futamgyőzelmét ünnepelhette. A Mercedes versenyzője a biztonsági autó mögött irányította a mezőnyt, miközben Max Verstappen és csapata közelített a célhoz. A verseny izgalma három körrel a vége előtt csökkent, amikor a két McLaren pilótája, Lando Norris és csapattársa összecsattant, ezzel véget vetve Norris versenyének és a további izgalmaknak. Kimi Antonelli pedig pályafutása első Formula-1-es dobogóját ünnepelhette Montrealban.

A szombati időmérő edzést lenyűgöző köridővel megnyerő George Russell remekül kapta el a rajtot, így sikerült megőriznie az első helyét Max Verstappen előtt. Mercedeses csapattársa, Kimi Antonelli viszont az első kanyarokban ügyesebben navigált, ami lehetővé tette számára, hogy megelőzze a világbajnoki éllovas Oscar Piastrit.

Verstappen az élen haladva DRS-távon belül közelített, majd a 7. körre már kissé lemaradt Russell mögött. A mezőny hátsó részén Lewis Hamilton és Fernando Alonso között nyílt meg a hátsó szárny, de előzésre nem került sor, így a versenyzők a 5. és 6. helyen stagnáltak.

A kétszeres világbajnok spanyol hirtelen lelassult, és a közepes gumik meglepően gyorsan elhasználódtak. A 11. körben Lando Norris kihasználta a helyzetet, és sikeresen megelőzte az Aston Martin tapasztalt versenyzőjét.

A 12. körben aztán Verstappen is lassulni kezdett, és mielőtt Antonelli megelőzte volna, jött is a bokszba, Colapinto elé a 9. helyre érkezett vissza, viszonylag légüres területbe. Russell az élről reagált is, a Mercedes britje Nico Hülkenberg elé jött vissza, miközben a holland még nem érte utol a német pilótát, így az alávágási kísérlet nem jött össze a négyszeres világbajnoknak.

Antonelli egy körrel később döntött a kemény gumikra való váltás mellett, hogy folytathassa a Red Bull pilótájának üldözését. Eközben a közepes gumikra rajtolók közül Piastri volt az utolsó, aki csatlakozott az élmezőnyhöz, ahol Norris és Leclerc domináltak a kemény gumikon, megelőzve ezzel Russellék csapatát.

Ezzel a lépéssel a mezőny állapota jó időre stabilizálódott, egészen addig, amíg a 25. körben Russell a Leclerc mögé ért. A következő körben pedig, kihasználva a hosszú egyenes adta lehetőségeket, a briliáns sebességgel rendelkező brit simán elhúzott mellette.

A Ferrari monacói versenyzője a 29. körben új kemény gumikat szerelt fel, ezzel sikerült visszaverekednie magát az ötödik helyre, csapattársa, Hamilton elé. A következő körben Norris is érkezett, aki közepes abroncsokat kapott, és könnyedén megőrizte pozícióját, távol tartva magától a riválisát.

A verseny középső szakaszába lépve a spanyol házi csatában Alonso sikeresen megelőzte Sainzot, miközben az élmezőny egyetlen képviselőjeként lágyabb gumikeveréken haladó Norris ügyesen csökkentette hátrányát csapattársával szemben. Eközben Russell már 4,5 másodperces előnyre tett szert Verstappen előtt, ami jelentős lépés volt a verseny során.

A holland pilóta váratlan megtorpanása még inkább felerősödött a következő körökben, amikor Antonelli ismét a "lőtávba" került. Ez a 38. körben újabb kiállítást követelt, és a versenyt követően a két Ferrari közé tudott visszatérni a pályára.

Russell a 43. körben érkezett, 3,5 másodperccel Verstappen elé, így megint a két McLaren maradt a mezőny elején, majd Piastri és Hamilton 46., Norris a 48. körben váltott, így Leclerc vezette a versenyt.

A McLaren autói egészen figyelemre méltó teljesítményt nyújtottak, hiszen az 53. körben Antonellit már sikerült is letolniuk a pályáról. Eközben Verstappen csupán 1,3 másodpercre volt a vezetőtől, amikor Leclerc-t is kihozták a boxba. A monacói pilóta végül tíz másodperc hátránnyal tért vissza Norris mögött.

Russell előnye az 58. körben váratlanul 1,2 másodpercre csökkent, míg Antonelli helyzetét az is kedvezően befolyásolta, hogy Hadjar után Bearman lekörözése is a javára vált Piastrival szemben. Ekkor az első öt versenyző mindössze 6,5 másodperc távolságra volt egymástól!

Mielőtt Verstappen előtt a futamgyőzelem képe felcsillanhatott volna, Russell megint odalépett, Piastri pedig Norrisszal keveredett óriási harcba a negyedik helyért.

Russell köszönte szépen, és pályafutása során negyedszer ünnepelhetett futamgyőzelmet, Max Verstappen sem búslakodhat a második helyével, Kimi Antonelli pedig először állhatott F1-es versenyen a dobogóra.

Teljes eredménysor később érkezik...

Related posts