Már több mint ötszáz felhasználó döntött úgy, hogy letölti a "NAV ePénztárgép" és a "NAV eNyugta" applikációt!

A két új mobilalkalmazás forradalmasíthatja a papírnyugtázó kisvállalkozások és vásárlóik mindennapjait, egyszerűsítve ezzel a tranzakciókat és a kommunikációt.
Idén július 1-től kétféle e-pénztárgép használható: a felhő-, illetve a hardveralapú. Az előbbi gyakorlatilag egy mobilalkalmazás - ilyen például a hivatal ingyenes NAV ePénztárgépe -, ami kiegészíthető egy egyszerű nyugtanyomtatóval, ha a vevő papír nyugtát szeretne kapni; az utóbbiban pedig egy adóügyi egység biztosítja a folyamatos adatkapcsolatot a NAV-val - olvasható az adóhivatal közleményében. A NAV saját fejlesztésű, felhőalapú applikációi már elérhetőek az alkalmazás-áruházakban, de más fejlesztők is csatlakozhatnak: a forgalmazási engedély feltételei és a műszaki dokumentáció elérhető a NAV honlapján.
A jelenleg papírnyugtát alkalmazó vállalkozások számára érdemes felfedezni a NAV legfrissebb innovációját: a nyugták és egyszerűsített számlák kiállítása mostantól csupán néhány kattintással elérhető a NAV ePénztárgép mobilalkalmazásán keresztül. Bár az e-pénztárgép használata önkéntes, már több mint ötszáz felhasználó döntött úgy, hogy letölti ezt a NAV által ingyenesen kínált alkalmazást.
A július 1-jén hatályba lépett újfajta szisztéma, az e-pénztárgép-rendszer alapértelmezetten teljesen papírmentes, ezáltal csökkenti az adminisztrációt és költséget takarít meg. Az e-pénztárgép mellett szól az is, hogy a rajta keresztül szolgáltatott adatokkal az adózó már eleget tesz a bizonylat-megőrzési kötelezettségének is, a vállalkozás bizonylatmegőrzési kötelezettsége automatikusan teljesül, a nyugtatár ugyanis tíz évig tárolja a beérkezett adatokat, így az e-pénztárgép az egyszerű, gyors és fenntartható megoldást kínál a vállalkozóknak.
A vevői alkalmazásokkal - amilyen például a NAV eNyugta-alkalmazása - elektronikusan gyűjthetők és visszakereshetők a nyugták, garanciális vásárlásokhoz szükséges bizonylatok. Mindez név nélkül történik, tehát a vásárlás ugyanúgy anonim marad, mint korábban, a papíralapú világban. A fogyasztói jogok érvényesítése ezzel sokkal gyorsabbá és egyszerűbbé válik.
A jelenleg papírnyugtát kiállító vállalkozóknak érdemes mihamarabb áttérniük a digitális megoldásokra, mivel ez nemcsak a költségek csökkentésében segíthet, hanem számos egyéb előnnyel is jár. Különösen fontos, hogy 2026. szeptember 1-jéig megvalósítsák ezt a váltást, hiszen ezen a napon lép életbe az új szabályozás, amely szerint minden nyugtáról – függetlenül attól, hogy kézi vagy számítógépes úton készült – digitális adatot kell szolgáltatniuk. Az e-pénztárgép használata megoldja ezt a kötelezettséget, hiszen a rendszer automatikusan, online küldi el a NAV számára a nyugta kötelező adatait. Érdemes kiemelni, hogy az online pénztárgépek 2028. július 1-jéig működhetnek, de a kötelezettek már jóval korábban is dönthetnek az átállás mellett a hardveralapú e-pénztárgépre.
Az új e-pénztárgép rendszerrel kapcsolatos legfontosabb tudnivalók az eNyugta-aloldalon érhetők el. A NAV által kifejlesztett eNyugta és ePénztárgép alkalmazások, amelyek világszerte egyedülállóak, könnyedén letölthetők az AppStore és a Google Play áruházakból, de a NAV hivatalos weboldalán is hozzáférhetők.