Elkészült az utolsó példány a jelenlegi generációs Nissan GT-R-ból.


Elvileg lesz utódja, jóllehet a Nissan koránt sincs jó formában.

Tizennyolc év elteltével véget ért a Nissan ikonikus GT-R (R35) sportautójának gyártása. A Tochigi gyárban összesen körülbelül 48 000 példány készült el, és az utolsó darab egy lenyűgöző éjféli lila színű, prémium T-Spec kivitel lett, amely hamarosan egy boldog japán vásárlóhoz kerül.

A GT-R legújabb generációja 2007 óta hódít, és már a bemutatkozásakor is lenyűgözte a közönséget. A 3.8 literes, ikerturbós V6-os motorral felvértezve, valamint a rendkívül fejlett összkerékhajtásának köszönhetően a japán mérnökök egy olyan autót teremtettek, amely a rajtolás terén kiemelkedő teljesítményt nyújt. Ez az autó nem csupán egy gép, hanem a sebesség és precizitás tökéletes kombinációja.

Ivan Espinosa vezérigazgató szerint a GT-R nem tűnik el végleg: az R36-os generáció hibrid V6-os ikerturbó motorral térhet vissza, bár a bemutató időpontját még nem közölték.

A Nissan közben komoly pénzügyi gondokkal küzd: a legutóbbi negyedévben 780 millió dolláros veszteséget jelentett, és elindította a "Re:Nissan" programot, amely hét gyár bezárását, 20 000 munkahely megszüntetését és az alkatrészválaszték 70 százalékos egyszerűsítését tartalmazza.

Bár a GT-R jelentős mértékben hozzájárul a márka hírnevének növeléséhez, egy ilyen korlátozott példányszámú modell önállóan nem képes megoldani a vállalat kihívásait. A Nissan azonban eltökélten hisz abban, hogy az R36 a jövőben kulcsszerepet fog betölteni.

Related posts