Lázár János a MÁV állapotáról így nyilatkozott: "Teljes nyugalommal hajtom álomra a fejem."
"Annyira magas a költség, hogy az már szinte hihetetlen" – Nagy Ferót a pulijai miatt perelték be.
A miniszter kiemelte, hogy ő azok közé az emberek közé sorolja magát, akik elkötelezettek a fejlődés mellett. "Fideszes politikusként és az élet más területein is úgy érzem, hogy ha valamivel foglalkozom, azt mindig szeretem rendbe rakni, megújítani és a lehető legjobbra formálni" - osztotta meg gondolatait Lázár János.
(A legújabb információk itt találhatóak)
A miniszter felelős az állami építési beruházásokért és az állami vasútért is, így különösen fontos számára, hogy a rendszerek jól működjenek. A MÁV, az állami vasúttársaság, különösen nehéz évet zárt 2024-ben.
A vasúti rendszer működését számos kihívás, például a vonatok kiégése, a síntörések és a kisiklások nehezítik. A közlekedéspolitikát bíráló szakértők véleménye szerint ezek a nehézségek részben abból adódnak, hogy a közúti fejlesztések prioritása a vasúti karbantartások és fejlesztések rovására megy, ami miatt az utóbbiakra már nem marad elegendő forrás.
Lázár János nem engedi, hogy a felmerülő kihívások elbizonytalanítsák őt. A miniszter úgy véli, hogy a hibák és nehézségek nem mások, mint feladatok és felelősségek, amelyeket meg kell oldani. "Számomra az, ha egy nem megfelelően működő rendszert kapok, nem frusztráló, sőt, nem is okoz gondot. Éppen ezért nyugodtan alszom éjszakánként" - hangsúlyozta a miniszter.