Együtt álljunk ki a menstruációs szegénység ellen! Célunk, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük a megfelelő higiéniás termékeket, és támogassuk azokat, akik ebben a helyzetben szenvednek. Csatlakozz hozzánk, és tegyünk közösen a változásért!

A menstruáció sok ember számára gyakran a stigmatizáció és a szégyenérzet árnyékában zajlik. Egy friss kutatás rávilágít arra, hogy a felvilágosító anyagok színvonala nem elegendő, és a társadalmi elfogadás is hiányzik. Ráadásul sokan anyagi korlátokkal is küzdenek, amelyek tovább nehezítik a helyzetüket.
A dm elköteleződött a női egészség támogatása mellett, kezdeményezéseivel továbbra is a testi és lelki egészség tudatos fejlesztésére koncentrál. A drogéria társadalmi felelősségvállalási aktivitásának fókuszában idén nemzetközi szinten a menstruációs termékekhez való hozzáférés segítése áll.
Magyarországon június hónapban minden eladott saját márkás Jessa termék után 50 forint értékben adományoznak termékeket, ezzel párhuzamosan két új betétautomata üzembe helyezését is támogatják.
A menstruáció a női lét természetes része, azonban sok társadalomban még mindig tabuként kezelik. Ezt a jelenséget támasztja alá egy nemzetközi kutatás, amelyet a dm a Spectra Kutatóintézettel közösen végzett el. A felmérés során 6000 nőt kérdeztek meg 11 különböző dm-országban, és az eredmények azt mutatják, hogy a megkérdezettek 60%-a úgy érzi, a menstruációs fájdalmakkal kapcsolatos témák, a higiéniai igények és a menstruációs termékekhez való hozzáférés nem kapják meg a megfelelő figyelmet a közbeszédben.
Sokan úgy érzik, hogy a menstruációval együttjár a stigmatizáció és a szégyen, ami megnehezíti a nyílt beszélgetéseket erről a természetes folyamatról.
A kutatások azt mutatják, hogy a menstruációs egészséggel kapcsolatos tájékoztatás nem éri el a kívánt szintet, ráadásul a társadalmi elfogadás is gyakran hiányzik, miközben sokak számára az anyagi források is szűkösek. A menstruációs szegénység kifejezés arra a helyzetre utal, amikor valaki pénzügyi okok miatt nem tudja megvásárolni a szükséges higiéniai termékeket, vagy nem tudja azokat elegendő gyakorisággal cserélni, ahogyan az egészségügyi szempontból elvárt lenne. Ezen kívül a témával kapcsolatos alapvető ismeretek hiánya is hozzájárul a problémához, ami tovább bonyolítja a helyzetet.
A Spectra kutatás során a dm a menstruációval összefüggő pénzügyi terhekre is fókuszált. Az eredmények szerint a válaszadók 33%-a jelezte, hogy a menstruációs termékek beszerzése jelentős anyagi megterhelést jelent számukra. Ennek érdekében a drogéria ingyenesen elérhető termékeket kínál, hogy támogassa azokat a nőket és lányokat, akik anyagi korlátozottság miatt nem tudnák megvásárolni az intimhigiéniai termékeket.
Tavaly 5 millió forint értékben adományoztak intimhigiéniai termékeket a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak, hozzájárulva ezzel a rászorulók segítéséhez.
Segítették a Budapesti Orvostanhallgatók Egyesületét egy adománnyal, amely lehetővé tette szabadon hozzáférhető oktatási anyagok kidolgozását. A hallgatók emellett különböző szeretetszolgálatok keretein belül edukációs workshopokat is szerveztek, hozzájárulva ezzel a közösség tudásának gyarapításához.
A dm elkötelezetten küzd a tabuk lebontásáért és a menstruációs szegénység csökkentéséért, ezért számos módon igyekszik elősegíteni az ingyenes higiéniai termékekhez való hozzáférést az idei év folyamán. 2025. június 1. és június 30. között minden egyes megvásárolt Jessa termék után 50 forintot juttat jótékony célra, így támogatva azokat, akiknek szükségük van rá. Ezzel a kezdeményezéssel a dm nemcsak a menstruációs egészség fontosságára hívja fel a figyelmet, hanem konkrét lépéseket is tesz a társadalmi egyenlőség érdekében.
Ebben a különleges kezdeményezésben intimhigiéniai termékeket ajánlunk fel a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak, támogatva ezzel a rászorulókat és hozzájárulva a méltóságteljes élethez.
A szervezet a termékeket az intézményrendszerükhöz tartozó, hátrányos helyzetben élő általános és középiskolás lányok között osztja szét országosan. Akár az üzletekben, akár online helyez a kosarába valaki Jessa terméket június hónapban, a vásárlásával automatikusan hozzájárul a menstruációs szegénység csökkentéséhez.
2025 júniusában a dm újabb lépéssel támogatja a HoldOn Egyesületet, amelynek célja a hátrányos helyzetű nők és lányok segítése. A tervek szerint két új betétautomata kerül kihelyezésre, lehetővé téve ezzel a szervezet segítő tevékenységeinek bővítését. Tavaly a HoldOn Egyesület már három betétautomata működtetését vállalta, ezek közül az egyik a dm támogatásával "fogadott örökbe", amelyhez a cég biztosította a szükséges termékeket.
Idén az egyesület különleges lépésként a Kompánia Alapítvány Alter közösségi terében, valamint a ferencvárosi FESZGYI Család- és Gyermekjóléti Központnál helyez el betétautomatákat.
amelyek feltöltéséhez a dm idén is saját márkás Jessa termékeket biztosít. A termékekhez anonim módon juthatnak hozzá a rászorulók, az automata modern, kreatív eszköze annak, hogy minél szélesebb réteg számára szabadon hozzáférhetővé váljanak a higiéniai termékek. Az automatával folyamatos és kiszámítható segítséget nyújtanak az intézményhez kapcsolódó közösségek számára.
"A dm felelős vállalatként elkötelezett abban, hogy aktívan részt vegyen a menstruációs szegénység elleni harcban. Célunk, hogy országhatárokon átnyúlóan támogassuk a menstruációs termékekhez való hozzáférést, legyen szó nyilvános helyszínekről, oktatási intézményekről vagy szociális ellátórendszerekről" - mondta Kanyó Roland, a dm marketing és PR menedzsere.
Cikkünk létrejöttében fontos szerepet játszott partnerünk, a DM.