A magyarok különleges élelmiszerekkel hódítanak a rangos kiállításon - Agro Napló A magyar standok egyedi ízvilágukkal és kreatív élelmiszereikkel tűnnek ki a rangos kiállításon, ahol a hagyományos és modern gasztronómiai különlegességek egyaránt képvise


Az Agrármarketing Centrum (AMC) közösségi standján Sanghajban, a világ egyik legnevesebb nemzetközi élelmiszeripari eseményén, a SIAL China-n prémium élelmiszerek és különlegességek várják a látogatókat. Az expó, amely 2025. május 19-21. között kerül megrendezésre, a párizsi SIAL kiállítás társrendezvénye, és Kelet-Ázsia legnagyobb élelmiszeripari rendezvényeként büszkélkedhet körülbelül 5000 kiállítóval és 180 ezer szakmai látogatóval. Az AMC közleménye szerint ez a rendezvény kiváló lehetőséget kínál a legújabb trendek és innovációk bemutatására a régióban.

Fagyasztott zöldségek, ízesített szívószál, zabszelet és természetesen lúgos kémhatású ásványvíz is szerepel azon termékek között, amelyeket a magyar kiállítók kínálnak a külföldi beszerzők figyelmébe a világ egyik legnagyobb élelmiszer- és ital szakkiállításán. Az Agrármarketing Centrum 90 négyzetméteres közösségi standján hét hazai élelmiszergyártó mutatkozik be, kínálatukban pedig a bio- és mentes termékektől kezdve a hagyományos magyar élelmiszerekig szinte valamennyi szegmens megtalálható. A kiállításon az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program képviselője folyamatosan regisztrálja a magyar termékek iránt érdeklődő külföldi beszerzőket online rendszerébe.

A kínai piac iránti növekvő érdeklődés következtében a magyar vállalatok egyre inkább felkészülnek a távol-keleti kihívásokra. A SIAL nem csupán egy bemutatkozási lehetőség és piacfelmérési fórum, hanem egy valódi üzleti tárgyalások színtere is.

A Kínai Népköztársaság a világ egyik legnagyobb fogyasztói piaca, több mint 1,4 milliárd lakossal. A középosztály növekedése és az egészségtudatos életmód terjedése új, prémium minőségű termékek iránti keresletet generált. A magyar élelmiszeripari termékek, különösen a bio, a mentes és a natúr áruk jó eséllyel indulhatnak ebben a környezetben. Ugyanakkor a kínai exportra lépés nem csupán lehetőség, hanem komoly előkészületeket igénylő folyamat. A termékeket minden esetben regisztrálni kell az ún. GACC (General Administration of Customs of China) rendszerben, valamint termékcsoporttól függően számos engedélyt és tanúsítványt kell beszerezni. A kínai vásárlók gyakran érzelmi alapon döntenek, fontos számukra a termék eredettörténete, a márkaháttér, valamint a csomagolás esztétikája és minősége.

Related posts