Kőkemény hír: A Keleti pályaudvar bezárásra kerül. Itt a dátum: ettől a naptól kezdve ne lépj ki a házból, de...


Augusztus 25-től négy héten át teljesen leáll a Keleti pályaudvar működése, hogy elvégezhessék a vasúti pályahálózat átfogó felújítását. Ez a változás jelentős hatással lesz a győri, pécsi, hatvani-miskolci és újszászi-békéscsabai vonalakon közlekedő utasokra, mivel a megszokott vonatok nem innen fognak indulni és nem ide érkeznek. A MÁV a helyzet megkönnyítése érdekében több új átadópontot hoz létre Budapesten, így biztosítva a zökkenőmentes átszállást más közlekedési lehetőségekre.

A Keleti pályaudvar hazánk egyik legnagyobb vasúti csomópontja, amely naponta több ezer utast szolgál ki. A mostani felújítás a 2019-es munkálatok óta a legnagyobb beruházás, amely nemcsak a pályaudvar megbízhatóságát javítja, hanem a pályasebesség növelését is lehetővé teszi. A munkálatok idején a főváros közlekedési hálózatának más elemei, például a HÉV, a Volánbusz és a BKK járatai segítik az utasok áramlását.

A négyhetes leállás időszaka alatt a szakemberek folyamatosan, éjt-nappal dolgoznak, hogy számos műszaki fejlesztést valósítsanak meg. Több mint 2000 talpfát cserélnek ki, miközben három kilométeren ágyazatrostálási munkálatokat végeznek, és 14 kilométeren a vágányok szabályozására is sor kerül. Ezen kívül 16 kilométernyi felsővezetéki hálózatot javítanak, valamint korszerűsítik az elektromos elosztóberendezéseket, amelyeket egy távfelügyeleti rendszerhez csatlakoztatnak.

Az 1. és 2. vágányok közötti peron teljes átépítése várható, emellett az összes perontető karbantartása is folyamatban lesz. A peronok járdáit is felújítják, hogy az utasok számára komfortosabb és biztonságosabb közlekedést biztosítsanak. A MÁV hivatalos tájékoztatása szerint ezek a lépések hosszú távon hozzájárulnak a pályaudvar hatékonyabb működéséhez és az utazási élmény javításához.

A MÁV közleménye szerint szeptember 20-ig teljesen leáll a forgalom, de a szakemberek és a munkagépek éjjel-nappal fognak dolgozni. Ennek eredményeként számos olyan karbantartási tevékenység valósul meg, amelyek javítják a megbízhatóságot és lehetővé teszik a pályasebesség növelését.

A győri fővonal vonatai a Keleti pályaudvar helyett mostantól Budapest-Kelenföldről startolnak, és oda is futnak be.

A Budapest és Miskolc közötti InterCity vonatok, valamint a Tisza-tó irányába közlekedő sebesvonatok ebben az időszakban a Nyugati pályaudvarról indulnak, és ide is térnek vissza. Az InterRégiók és az S80-as járatok Kőbánya felső állomásról startolnak, és ugyanoda érkeznek. A belvárosba való kényelmesebb eljutás érdekében pótlóbuszok szolgálják ki a Kőbánya felső és a Puskás Ferenc Stadion metróállomás közötti kapcsolatot.

A pécsi és a kaposvári InterCity-k fővárosi végállomása Budapest-Kelenföldre kerül át.

A korlátozás időszaka alatt az S76-os vonatok egyes járatai meghosszabbított útvonalon közlekednek, összekötve Pilisvörösvárt és Pécelt, ezzel átszállási lehetőséget teremtve az M3-as metróra – számolt be róla a Blikk.

Related posts