Itt a végső hajrá: 18 évnyi gyártás után véget ér a népszerű japán sportautó története.

A legendás R34-es Skyline utódaként bemutatott, R35-ös kódnevű Nissan GT-R forradalmi autónak számított 2007-ben, és akkor még senki nem gondolta róla, hogy az egyik leghosszabb ideig gyártott sportautó válik belőle.
A Godzilla becenevű GT-R utolsó példánya idén augusztusban gördült le Japánban a gyártósorról, miután az elmúlt 18 évben összesen 48 ezer példány készült belőle. Két és félszer olyan hosszú ideig gyártották, mint ami az iparági sztenderd, ez alatt két nagyobb és számos kisebb ráncfelvarráson esett át; a motorjának
A tuningműhelyek akár kétszer-háromszor annyi teljesítményt is ki tudtak préselni a VR38DETT kódnevű 3,8 literes biturbó V6-os motorból.
Minden legyártott GT-R-t egy kilenc mérnökből álló csapat kézzel szerelt össze, a részletekre való odafigyelést jól szemlélteti, hogy a gumikba levegő helyett nitrogént töltöttek, amelynek nyomása kevésbé volt érzékeny a hőmérséklet-változásokra.
2007-ben a Nissan azt állította az akkor kb. 20 millió forintos áron kínált újdonságáról, hogy megdöntötte a kétszer annyiba kerülő Porsche 911 Turbo köridejét a Nürburgring Nordschleifén, 7:38 perces köridőt futva, szemben a német rivális 7:40-es idejével. Kisebb botrány kerekedett az ügyből, mert August Achleitner, a Porsche 911-es termékcsalád akkori termékmenedzsere azzal vádolta a Nissant, hogy nem széria, hanem semi-slick gumiabroncsokat használtak a köridő javítására. Achleitner szerint ugyanis a Porsche pilótái nem tudták 25 másodpercnél jobban megközelíteni a Nissan által közzé tett köridőt egy szériaállapotú GT-R-rel. A japán gyártó tagadta a vádakat, és a következő évben visszatért a frissített GT-R-rel, amely 7:29 percre javította a köridőt. Sőt, évekkel később
amivel az utcai, rendszámos sportautók között egy ideig az élmezőnybe tartozott.
sajnos a Nissan GT-R jövője egyre inkább ködbe burkolózik. A 2023-as Tokiói Autószalonon debütáló Hyper Force koncepcióautó ugyan utalásokat tett az új, R36-os generációra, azonban a részletek még mindig homályban maradnak. Az autóipar folyamatosan változó trendjei és a környezeti előírások szigorodása miatt sok kérdés merül fel a legendás sportautó sorsát illetően. A rajongók izgatottan várják, hogy a Nissan hogyan formálja a GT-R örökségét a jövőben, de a konkrét tervekről egyelőre nem érkeztek biztos információk.
A Nissan számára bőséges idő áll rendelkezésre a szükséges módosítások elvégzésére. Valószínű, hogy a következő modell hibrid vagy tisztán elektromos hajtással érkezik, esetleg szilárdtest akkumulátorral felszerelve. Érdemes megjegyezni, hogy az R35 fejlesztése is hasonlóan hosszadalmas volt; az első tanulmányváltozatát 2001-ben mutatták be, hat évvel a radikálisan megújult sorozatgyártású modell debütálása előtt.