Hülkenberg és a kizárás: Az egyszerű válasz | M4 Sport A Forma-1 világában gyakran találkozunk meglepő fordulatokkal, és nincs ez másképp Hülkenberg esetében sem. A német pilóta kizárása egy újabb figyelemre méltó esemény, amely számos kérdést vet fel a


Miközben a Sauber csapata továbbra is elemzi a helyzetet, Nico Hülkenberg határozott véleménnyel van a kizárást eredményező műszaki problémáról. Úgy véli, hogy a padlólemez kopása rendkívül jelentős mértékű volt, ami egyértelműen hozzájárult a kialakult helyzethez.

Hülkenberg a tizenharmadik pozícióban zárta a bahreini versenyt, de sajnos az eredménye érvénytelenné vált, miután a padlólemez túlzott elvékonyodása miatt kizárták a megmérettetésből. Az FIA három különböző ponton végezte el a méréseket, és mindhárom esetben a szabályoknak nem megfelelő eredmény született.

A szabálykönyvben rögzített határéték 9 milliméter, az FIA technikai szakemberei pedig kétszer 8,4 millimétert, egy ponton pedig 8,5-öt mértek. A Sauber először az FIA meghallgatásán majd a nyilvánosság előtt is elismerte, hibázott és elfogadja a szövetség méréseit, ezzel pedig jóformán kijelentette azt is, nem akar óvni.

A héten az istálló operatív vezetője, Beat Zehnder kifejtette a vétségről kialakult helyzetet, és elismerte, hogy jelenleg nem rendelkeznek pontos információval arról, mi okozza a túlzott padlókopást. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek annak érdekében, hogy a jövőben elkerüljék a hasonló hibákat.

Megjegyezte, hogy a korlátozott felkészülési idő – hiszen Hülkenberg a harmadik edzésen csupán néhány kört tudott teljesíteni – hozzájárulhatott a nem megfelelő beállítások kiválasztásához. Hangsúlyozta, hogy a jövőben sokkal nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a különböző pályák sajátosságaira. Például fontos figyelembe venni, hogy az autó mennyire pattog az egyes aszfaltcsíkokon, valamint azt is, hogy milyen mértékben használhatják ki a kerékvetőket.

A versenyző a szaúdi hétvége előtt világosan és lényegre törően fogalmazott. "A kopás mértéke túlzott volt. Ez igazán ennyire egyszerű" - magyarázta Hülkenberg. "Mindig célszerű megtalálni az optimális egyensúlyt. Úgy vélem, az időmérőn és a verseny alatt is felerősödött a szembeszél."

Related posts