Verstappen számára diadalt hozott az elsöprő bátorságával végrehajtott első körös előzés | M4 Sport

Max Verstappen nyerte az imolai versenyt, miután az első kanyarnál egy váratlan, bátor manőverrel maga mögé utasította Oscar Piastrit. A mozgalmas futamon végül Lando Norris lett a második, Oscar Piastri pedig a harmadik.
A szezon első európai versenyének rajtját Oscar Piastri várta a legkedvezőbb pozícióból, mellőle pedig Max Verstappen indult a továbbfejlesztett Red Bull-lal - a csapat 400. nagydíján.
A második sorból George Russell és Lando Norris vágott neki a futamnak, a harmadikból pedig az időmérő meglepetésembere, Fernando Alonso, és a honfitárs, Carlos Sainz.
Alexander Albon a hetedik pozícióból rajtolt, míg Lance Stroll a nyolcadik helyet foglalta el. A legjobb tíz között ott volt még Isack Hadjar és Pierre Gasly is a rajtkezdetkor. A rajtrács másik végén a helyi szurkolók favoritjai, a Ferrari párosa, Charles Leclerc és Lewis Hamilton, valamint a Mercedes új csillaga, Andrea Kimi Antonelli várta a lehetőséget, hogy megmutassa tudását, hiszen ő az utóbbi években először képviselte Olaszországot az élvonalban.
Az első körben úgy tűnt, hogy Piastri képes megőrizni vezető helyét, míg Verstappennek inkább a hátsó pozíciók figyelésére kell összpontosítania. Ám a holland pilóta egy lenyűgöző és váratlan manőverrel az első kanyarnál megelőzte a McLaren versenyzőjét, így gyorsan maga mögé utasította őt.
Az első tíz között Hadjar, Gasly és Leclerc között is zajlottak pozíciócserék: a Racing Bulls pilótája két helyezést is hátrányba került a tapasztaltabb riválisaival szemben.
Leclerc ezután villámgyorsan megelőzte Gaslyt, aki a manőver következtében a pálya szélére került. Ezzel nemcsak ő, hanem Hadjar, Hamilton, Antonelli és Gabriel Bortoleto is helyezés hátrányba került.
Miután Verstappen átvette a vezetést, sikerült egy kis előnyt kiépítenie Piastrival szemben: gyorsan egy másodpercre növelte a különbséget, amit aztán meg is tudott őrizni. Mögöttük viszont izgalmas küzdelem bontakozott ki Russell és Norris között, akik körökön át folyamatosan harcoltak egymással.
Norris a sokadik kísérlete után végre a tizenegyedik körben megelőzte Russellt, és azonnal a csapattársa nyomába eredt, aki ekkor már több mint öt másodperces előnnyel bírt.
Norris megelőzése után Russell azonnal a box irányába fordult, ezzel elindítva a kiállások sorozatát az élbolyban. Sainz szorosan a nyomában haladt, és ő is a tizenkettedik körben döntött a kerékcseréről. A Ferrari és Leclerc viszont még gyorsabb reakcióval válaszolt, így a monacói pilóta jelentős előrelépést tett: a középmezőnyből sikerült Russell elé kerülnie!
Verstappen és Piastri párosa közül az ausztrál volt az, aki először lépett a boxba, de sajnos a csere nem alakult kedvezően: legalább egy másodpercet biztosan elveszített ezzel. Ráadásul, hogy a dolgok még inkább bonyolódjanak, hamarosan utol is érte azokat, akik a pályán maradtak, és közülük Cunoda Juki volt az első, akit be kellett hámoznia.
A Red Bull csapata határozottan kérte versenyzőjét, hogy minden erejével igyekezzen megakadályozni, hogy a győzelemért küzdő Piastri megelőzze őt. Az ausztrál pilóta azonban nem tétlenkedett, és első próbálkozásra sikerült "levadásznia" riválisát.
Verstappen mellett Norris, Albon, Hadjar, Antonelli és Hamilton is hosszan kinn maradt a pályán - a fiatal olasz és a hétszeres bajnok ráadásul a kemény keverékkel rajtolt, az ő első etapjuk tehát még hosszabbra volt tervezve.
Piastri a huszonhatodik körben felzárkózott hozzájuk, és meglepően gyorsan teljesítette az előzéseket, két ügyesen megtervezett manőverrel lépett át rajtuk.
A verseny során Esteban Ocon váratlan kiesése igazi fordulópontot jelentett: a francia pilóta Haas autója leállt, amit követően ő is lehúzódott a bukótérbe. Ezt követően elkerülhetetlenné vált a gép "kimentése", ami miatt virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe. Ez a helyzet jelentős előnyhöz juttatta azokat, akik még a pályán tartózkodtak, mint például Verstappen, Albon, Hadjar, Antonelli és Hamilton.
Norris éppen a VSC előtt váltott kereket, de sajnos Piastri és Leclerc is hátrányba került. Leclerc különösen peches volt, hiszen mindazt, amit a korábbi remek stratégiájával megszerzett, most elveszítette. Mindketten ráadásul egy újabb kerékcserére is kényszerültek.
A sorrend a VSC után Verstappen, Norris, Albon, Piastri, Hadjar, Antonelli, Hamilton, Alonso, Leclerc és Stroll volt az első tízben. Russell a futam ezen szakaszában csak tizenkettedik, Sainz tizenharmadik volt.
Amikor ismét "szabad lett a pálya", Hamilton villámgyorsan megelőzte Antonellit, akit a verseny első felében szinte csak árnyékként követett. A hétszeres világbajnok ezt követően Hadjart is maga mögé utasította, és a leggyorsabb kört is ő futotta a verseny során. A negyvenedik körben Piastri is sikeresen előretört Albon mellett, így visszakerült a dobogóra.
A negyvenhatodik körben újabb meglepetés ütötte fel a fejét: Antonelli Mercedes-e váratlanul megállt, és ezzel az FIA úgy határozott, hogy teljes pályás "fizikai" biztonsági autós fázist rendel el.
A többség kihasználta a lehetőséget egy újabb kerékcserére, míg Piastri és Leclerc bátran a régebbi gumikon maradtak a pályán.
A sorrend az újraindításkor Verstappen, Piastri, Norris, Leclerc, Albon, Russell, Hamilton, Sainz, Hadjar és Nico Hülkenberg volt az első tízben. Ez a sorrend az újraindításkor is változatlan maradt - legalábbis az élen, Cunoda ugyanis be tudta verekedni magát a pontszerzők közé Hülkenberg előzésével.
Az ötvenhetedik körben Hamilton is megkezdte az előzéseket: az SC alatt nem cserélő, régi gumikkal versenyző egykori csapattársát, Russellt kényszerítette maga mögé. A következő körben Norris is akcióba lépett, és a gumielőnyét kihasználva megelőzte Piastrit.
A gumikülönbség Leclerc és Albon között is jelentős volt, amit a thai pilóta igyekezett kihasználni. Hosszan tartó követés után, a hatvanadik körben megpróbálta megelőzni ellenfelét, de Leclerc nem adta könnyen a helyét, és keményen védekezett. Sajnos Albon nem sokkal később a kavicságyba sodródott, és amikor sikerült visszatérnie a pályára, Hamilton már elé került.
A következő körben a hétszeres világbajnok nekilátott az előzésnek, és könnyedén megelőzte a csapattársát, ezzel átvéve a negyedik helyezést. Eközben Leclerc ismét Albont érezte a hátán, ám az utolsó körben a csapat kérésére visszaengedte őt, hogy elkerüljék a büntetést a korábbi "leszorítás" következményeként.
Verstappen eközben kényelmesen, hat másodperces előnnyel ért célba, megszerezve tehát a győzelmet a Red Bull 400. versenyén. Másodikként Norris ért célba, Piastrinak pedig be kellett érnie a harmadik helyezéssel.
Hamilton a negyedik, Albon az ötödik, míg Leclerc a hatodik helyen végzett a rendkívül izgalmas versenyt követően. Russell, Sainz, Hadjar és Cunoda is pontot szereztek a futam során. A következő adrenalinfröccs pedig már itt van a küszöbön, hiszen a verseny folytatódik a jövő hétvégén Monacóban!