Íme néhány módszer, amelyek révén a villanyautók akkumulátorai tartósabbá válhatnak: 1. **Fejlettebb anyagok**: Az új, innovatív anyagok használata, mint például a szilárdtest-akkumulátorok, jelentősen növelheti az akkumulátorok élettartamát és biztonság

A Kia most egy új, rendkívül részletes diagnosztikai módszert fejlesztett ki, amely lehetővé teszi a hajtó akkumulátorok precízebb és költséghatékonyabb karbantartását.
A modern technológiai világban, ahol az autók folyamatosan kapcsolatban állnak a digitális rendszerekkel, a villanyautók akkumulátorának állapotának lekérdezése gyerekjáték. Itt nem csupán a töltöttségi szintet értjük, hanem azt is, hogy az akkumulátor tényleges maximális kapacitása mennyiben tér el a gyártáskor mért ideális értéktől. Ez az információ rendkívül fontos, hiszen alapvetően befolyásolja a jármű élettartamát, a karbantartási igényeket és a garanciális szolgáltatásokkal kapcsolatos döntéseinket is.
Kulcsfontosságú, de távolról sem eléggé pontos. Egy akkucsomag ugyanis jellemzően számos kötegből, azok pedig több tucat cellából állnak, a jelenlegi diagnosztikai megoldások azonban csak ezeknek az átlagos, illetve összesített állapotát tudja megállapítani, és nem alkalmas arra, hogy felismerjük, ha egy-egy cella a többitől eltérő (gyorsabb) ütemben használódik el.
A Kia egy innovatív megoldást dolgozott ki, amely lehetővé teszi az egyes akkumulátor-cellák állapotának külön-külön történő lekérdezését. Ezt az információt egy hamisítatlan formában tárolt "akkumulátor-útlevél" rögzíti, amelyből a szervizszakemberek, a jármű tulajdonosa, valamint a jövőbeli gazdák pontosan nyomon követhetik az akkumulátor aktuális állapotát. Az útlevél információi alapján kiderül, hogy milyen karbantartási vagy javítási beavatkozások szükségesek, és milyen sürgősséggel.
A Kia idén februárban nekilátott egy innovatív rendszerrel felszerelt EV3 crossover prototípusának teszteléséhez Németországban. Ez a projekt a Kia égisze alatt zajlik, de a Hyundai-csoport egészének érdekeltsége is megnyilvánul, mivel kulcsfontosságú, hogy a fejlesztett technológiát más modellek, különböző márkák, sőt, eltérő járműkategóriák esetében is sikeresen alkalmazni tudják.
A projekt egy európai uniós kezdeményezéshez kapcsolódik, amely pont az ilyen "útlevelek" kötelezővé tételén munkálkodik. A tervezet szerint az útlevelek több mint 100 különböző adattípust tárolnának a villanyautókról és azok akkumulátoráról - de nyilván más hajtáslánc-típusok esetében is hasznos lehet egy ilyen folyamatosan frissülő, naprakész adatbázis.
A felhasználó szempontjából konkrét előnyöket jelent a cellaszintű diagnosztika: lehetővé teszi ugyanis, hogy egy-egy hibás cellát cseréljenek a szakszervizben, még mielőtt elharapózik a baj, így összességében olcsóbbá téve az üzemben tartást, növelve a jármű megbízhatóságát és élettartamát, valamint lerövidítve az állásidőt.