Exkluzív hír: Egy magyar pincérsegédből luxusszálloda-tulajdonossá vált New York-i üzletember tervei napvilágra kerültek – felfedjük, mivel készül a jövőben!


Az Aria Hotel Budapest 10. születésnapi ünnepsége valóban emlékezetes esemény volt. A rendezvény egy különleges alkalom, amely nemcsak a szálloda fennállását ünnepli, hanem a vendégek és a személyzet közötti kapcsolatokat is megerősíti. Számos izgalmas program és meglepetés várta a résztvevőket, amelyek alatt a vendégek megismerhették a szálloda egyedi stílusát és vendéglátói filozófiáját. Az ünnepség során különleges ínycsiklandó ételek és italok vártak a látogatókra, nem beszélve a fantasztikus zenei fellépésekről, amelyek még inkább emelték az esemény hangulatát. Számomra ez az alkalom nem csupán a szálloda jubileuma, hanem egy lehetőség arra, hogy visszatekintsünk az elmúlt évtizedre, és büszkén tekintsünk a jövő felé. Az Aria Hotel nemcsak egy szálloda, hanem egy közösség, amely a vendégek és a munkatársak együttes erőfeszítéseivel válik igazán különlegessé. Az ünnepség emlékeztetett arra, mennyire fontos a minőségi vendéglátás és a személyre szabott élmények megteremtése.

Ez az esemény valóban lenyűgöző és emlékezetes volt. Nincs is annál nagyobb öröm, mint olyan vendégekkel és partnerekkel találkozni, akik valóban értékelik a munkánk lényegét. A dicséret mindenképpen az Aria csodálatos csapatát illeti, akiknek odaadása és kreativitása kulcsszerepet játszott a sikerünkben. Tapasztalataim szerint a megfelelő üzleti kapcsolatok kiépítése elengedhetetlen, különösen Kelet-Európában, ahol már Szlovákiában, Prágában és most itt Budapesten is dolgoztam. Akármilyen nagy vízióval is rendelkezik valaki, csapat nélkül nem lehet igazán eredményeket elérni. A 10. évfordulónk nem csupán egy mérföldkő, hanem egy lehetőség arra, hogy visszatekintsünk az útra, amit bejártunk, és köszönetet mondjunk mindazoknak, akik hozzájárultak ahhoz, hogy valami igazán különlegeset valósíthassunk meg.

Az Aria Hotel Budapest kapcsán az eredeti elképzelés egy olyan szálloda létrehozása volt, amely ötvözi a zenét, a művészetet és a luxust. Célja egy olyan különleges élmény biztosítása volt a vendégek számára, ahol a zene minden aspektusa jelen van, a dizájntól kezdve a szolgáltatásokig. Az elképzelés középpontjában egyedi szobák álltak, mindegyik különböző zenei stílusok inspirálta dizájnnal. Az eltelt 10 év során az Aria Hotel valóban megvalósította ezt a víziót: a szálloda nemcsak hogy megőrizte a zenei tematikát, de folyamatosan bővítette is azt. Az egyedi szobák mellett a vendégek különböző zenei eseményeken, koncerteken vehetnek részt, és a hotel területén egyedi művészeti installációk is helyet kaptak. Az Aria Hotel Budapest mára a zene és a kultúra kedvelőinek egyik közkedvelt célpontjává vált, emellett pedig elnyerte a nemzetközi szállodaipar elismerését is, számos díjat nyerve a dizájn és a vendéglátás terén. Az eredeti elképzelés tehát nemcsak hogy megvalósult, de folyamatosan fejlődik és gazdagodik az évek során.

Mint az életben minden, a hotelekkel kapcsolatos vízióm is folyamatosan fejlődött. Az ötlet akkor született, amikor megkerestek egy kiváló helyen lévő budapesti épülettel - tudták, hogy van már egy szállodám Prágában, és megkérdezték, hogy érdekelne-e egy hasonló fejlesztés a magyar fővárosban is? Izsák Róberttel megnéztem az épületet - megtetszett, és megvettük. Később partnert kerestem a fejlesztéshez, és Róbert bemutatott Alex Rovtnak, aki 50 százalékos tulajdonostársam lett. Sokan kételkedtek abban, hogy egy ötcsillagos hotel sikeres lehet itt, mondván, hogy a vendégek sosem fizetnek majd annyit, mint Párizsban vagy Londonban. De én hittem benne, hogy ha valódi minőséget teremtesz, mindig lesznek, akik hajlandók és képesek is fizetni érte - ezt a New Yorkban és más városokban szerzett tapasztalataimra alapoztam. Ma már a szezontól függően 300-800 euró között adjuk a szobákat, jóval többért, mint a korábban jósolt 150-200 euró. Budapest lassan felzárkózik a nagyvárosokhoz, és büszke vagyok arra, hogy ezt sikerült bebizonyítanunk a kétkedőknek.

Mi volt a legnagyobb kihívás az Aria Hotel megnyitásakor? Talán a fizetőképes kereslet megbízhatósága?

A legnagyobb kihívás az volt, hogy meggyőzzem az embereket: igenis van igény ötcsillagos hotelre Budapesten. Sokan kételkedtek a piacban, de mindig úgy éreztem, hogy a magyarok értékelik a minőséget, és van is rá igényük. Kitaláltuk a zenei koncepciót, eköré építettük a hotelt - és ezzel valami egyedit hoztunk létre, ami teljesen más, mint az egyébként egy kaptafára készülő nagy szállodamárkák. Itt nem csak a luxusról van szó, hanem érzelmi, intellektuális és kulturális kapcsolódásról is. Mindig is abban hittem: az emberek arra emlékeznek leginkább, hogy milyen érzések töltötték el őket nálunk. A kulcs, hogy mindenkivel - a vendégekkel és a munkatársainkkal is - éreztessük, hogy különlegesnek tartjuk őket. Ez csak úgy lehetséges, ha a saját csapatunkat is valódi tisztelettel kezeljük, ami így átsugárzik a vendégekre is.

Ami az egész Aria Hotelt meghatározó koncepciót illeti: Ön is zenerajongó?

Bár nem mondanám, hogy minden egyes szabadidőm a zene társaságában telik, a jazz és az opera iránti szenvedélyem határtalan. A zenei téma különösen lényeges számomra, hiszen a zene egy olyan univerzális nyelv, amelyhez nem szükségesek szavak, hogy megértsük az üzenetét. Szeretném, ha a vendégek úgy éreznék magukat, mintha egy operaház varázslatos világában lennének, ahol a zene, az érzelem és a kultúra együttesen öleli körül őket. Emellett kiemelkedően fontos, hogy a zene mindig a megfelelő hangerőn szólaljon meg a hotelben, hogy mindenki számára kellemes élményt nyújtson.

Milyen egyedi jellemzőkkel bír az Aria, amelyek megkülönböztetik a New York-i vagy torontói hotelektől, a zenei koncepcióján túl? Milyen különleges élményeket és szolgáltatásokat kínál, amelyek felkeltik a vendégek figyelmét és emlékezetessé teszik a tartózkodásukat?

Az biztos, hogy ha ez a hotel New Yorkban lenne, 1000-1500 dollárt is elkérhetnénk egy éjszakáért. Nem csak a koncepció miatt: ha pár hónapig nem járok erre, a következő látogatásnál amikor belépek, alig hiszem el, hogy ezt nekem sikerült létrehozni - természetesen a kiváló csapatom közreműködésével. Bejártam az egész világot, de ezzel a fajta szépséggel sehol nem találkoztam, még ha persze elfogult is vagyok kissé... A dizájn, az anyagok, a lobby üvegtetője - minden egyedi. Az üvegtető például egymillió dollárba került, de cserébe olyan érzést ad, mintha egy operaházban ülnénk. Az Aria nem egy másolat, hanem mestermű, minden résztvevő - főleg Varró Zoltán belsőépítész - szerelemprojektje, de ugyanúgy a Vásony Nóra vezette Zerocom PR csapatáé is. Úgy gondoskodunk a szállodáról, mintha a gyerekünk lenne, folyamatosan törődünk vele. A legtöbb luxusmárkával ellentétben itt semmi nem sablonos, hanem személyes és egyedülálló.

Az Ön különleges és inspiráló élettörténete bejárta a nemzetközi sajtót. 20 évesen érkezett New Yorkba pénz és angoltudás nélkül. Miért éppen a szállodaiparban kereste a boldogulást?

A családom gyökerei a magyar földben rejlenek, és a szlovák-magyar határ mellett nőttem fel. Középiskolás éveim során nyaranta hotelekben dolgoztam, ahol az emberek segítése adta a legnagyobb örömöt számomra. Nem a borravalók motiváltak, hanem az a boldogság, amit a hasznosság érzése nyújtott. Amikor 20 évesen New Yorkba költöztem, a YMCA-nél találtam menedéket – így minimális költséggel biztosítottam magamnak egy tetőt a fejem fölött. Az elején takarítással és tetőjavítással kezdtem, de hamarosan pincérsegédként folytattam. Minden egyes szabad percemet a nyelvtanulásra szenteltem, hiszen fontos volt számomra az emberekkel való kapcsolatteremtés – ráadásul így az étkezésemet is megúsztam. Fokozatosan lépegettem felfelé a szakmai ranglétrán; a Peninsula Hotelben pincérsegédként indultam, de hét év elteltével már szállodaigazgatóként tértem vissza. Mindig is rendkívüli szorgalommal dolgoztam, és elkötelezetten igyekeztem minden szállodaipari pozícióra felkészülni.

Melyik volt az a döntő pillanat, amikor felfedezte, hogy képes önállóan is elérni a sikerét?

A fordulópont, amikor elhatároztam, hogy saját lábaimra állok, akkor következett be, amikor a Warwick Hotel menedzsereként tevékenykedtem. A szálloda mögött egy jómódú kínai család állt, akik számára a Warwick volt az egyetlen New York-i befektetésük. Mint a szálloda vezetője, sikerült jelentős profitot termelnem számukra, sokkal többet, mint amire előzetesen számítottak. Ráébredtem, hogy egy szálloda nem csupán ingatlanberuházás, hanem a cash flow irányítása is kulcsfontosságú – és ezen a területen igazán eredményes voltam. Itt realizáltam, hogy nemcsak élvezem ezt a munkát, hanem valóban tehetséges is vagyok benne. Amikor egy jamaikai hotel megvásárlásáról kezdtek el tárgyalni a helyi kormánnyal, éreztem, hogy nem a legelőnyösebb megállapodás született. Jeleztem a tulajdonosoknak, hogy szeretnék visszatérni, és jobb feltételeket kialkudni. A visszatérésem sikeresnek bizonyult, és az általam kidolgozott konstrukció révén az évek során dollármilliók maradhattak a vevő zsebében.

Ez megerősítette az önbizalmamat, hogy saját hoteleket vásároljak és fejlesszek. Az én "oktatási hátterem" inkább a munkahelyi tapasztalataimból származik. Soha nem haboztam kérdezni, vagy beismerni, ha valamiben nem voltam biztos – az emberek pedig általában örömmel osztják meg tudásukat másokkal.

37-38 évesen, családommal a hátam mögött egy merész döntést hoztam: otthagytam a szállodavezetői pozíciómat, amely nemcsak jól fizetett, hanem stabilitást is nyújtott. A kockázatvállalás mindig is része volt a személyiségemnek, és úgy éreztem, itt az ideje, hogy új kihívások elé nézzek. Ahogy mondják, a bátraké a szerencse, és talán pont ezért állt mellém a Fortuna. Megvásároltuk a Hotel Wales-t New York szívében; az épület felújítása, a szálloda sikeres elindítása és az olyan ikonikus személyiségekkel való találkozás, mint Jacqueline Kennedy Onassis és Paul Newman, mind hozzájárultak ahhoz, hogy egyre magabiztosabb legyek a nagyobb projektek irányításában.

Ma már egy izgalmas mérföldkőhöz érkeztünk – és most először osztom meg ezt a hírt – hiszen éppen a negyedik manhattani szállodánk megvásárlásának végső simításait végezzük. A The Washington Square Hotel a West Village szívében egy igazán különleges kiegészítése lesz a portfóliónknak. Ez a pillanat különösen értékes számunkra, hiszen az eladók között magyar gyökerekkel rendelkező személyek is találhatók. Meggyőződésem, hogy a vendéglátás igazi lényege az emlékezetes élmények megteremtése, és ezt a célt tűzzük ki a West Village-ben folytatott munkánk során is.

Tehát megvalósította a nagybetűs Amerikai Álmot – szerinted ma is megtalálható ez az álom a fiatalok számára?

Abszolút, a világ valóban átalakult. Amikor én megérkeztem, még a számítógépek csak a sci-fi filmekben léteztek; ma viszont az életünk minden területét áthatják a digitális technológiák. Az új lehetőségek még mindig ott vannak előttünk, de az elérésükhöz elengedhetetlen a kitartás, a szerencse, a bátorság és a hajlandóság a kockázatok vállalására. A valódi értékteremtés kulcsszerepet játszik ebben a folyamatban. A bizalom és a jóindulat alapvetőek minden interakcióban, legyen szó akár személyes kapcsolatokról, akár üzleti együttműködésekről. A leglényegesebb, hogy milyen érzelmeket keltünk másokban, és milyen energiát sugárzunk magunkból - ha az emberek úgy érzik, hogy megbízhatnak bennünk és számíthatnak ránk, akkor szilárd partneri kapcsolatok alakulhatnak ki, amelyekből sikeres üzletek születhetnek. A hírnevünket úgy formálhatjuk, ha keveset ígérünk, de annál többet valósítunk meg.

Többször is említette, milyen fontos a sikerhez a megfelelő csapat. Mit tart a legfontosabbnak, amikor csapatot épít? Mire figyel leginkább?

Amit az emberek kifelé sugároznak – az energiájukat, szándékaikat és a bizalmat – rendkívül jelentős. Számomra az egyik leglényegesebb dolog, hogy mindig a szemükbe nézek. Hiszen a szem sosem csal. Úgy érzem, jól tudom olvasni az embereket, és ez sokat segít az üzleti életemben is. Nagy mértékben bízom a menedzsereimben és a csapatomban; a megfelelő emberek felkutatása elengedhetetlen. Ahogy azt mondani szokták, a szolgáltatás minősége az első számú prioritás – de nem tudok minden szállodában ott lenni, hogy folyamatosan ellenőrizzem a színvonalat. Fontos, hogy egy olyan kultúrát alakítsunk ki, amelyben megmutatom a csapatnak, mit tartok lényegesnek, mi számít nekem személyesen. Az új munkatársainknak az első 90 napban bizonyítaniuk kell. Ez lehetőséget ad arra, hogy helyrehozzuk az esetleges rossz döntések következményeit – hiszen a hibákból tanulunk; a jó ítélőképesség a tapasztalatból ered, a tapasztalat pedig gyakran a tévedésekből fakad. A kialakított kultúra alapvető szerepet játszik, és a személyes interjúk elengedhetetlenek. Nem állítom, hogy minden alkalommal pontosan választunk, de a módszerünk tízből kilencszer beválik.

A New York-i projektekről már napvilágot láttak izgalmas részletek, de mi a helyzet Magyarországon? Milyen új elképzelések és tervek várják a hazai közönséget? Lehetséges, hogy itthon is bővülni fog a portfólió?

A lehetőség már csak egy karnyújtásnyira van - a célunk az Aria Hotellel szomszédos épület fejlesztése, amelyet a Covid időszakában szereztünk meg. Ez a projekt lehetőséget kínál az Aria bővítésére, 23 olyan apartmannal, amelyek a luxus új szintjét fogják megtestesíteni. Az álmom megvalósításához közelítünk - de természetesen, ha különleges lehetőségek merülnek fel, azokat is szívesen megfontoljuk.

Végül egy személyes kérdés. Említette, hogy bejárta már az egész világot - de ha mostantól egyetlen hotelben kellene leélnie élete hátralévő részét, melyik lenne az?

Kétségtelenül az Aria Hotel Budapest az, ami a szívem csücskében foglal helyet. Nem csupán azért, mert én magam is részt vettem a fejlesztésében, hanem mert tökéletesen megjeleníti mindazt, amit a kiváló életminőségről, a szolgáltatások mesteri színvonaláról és a felejthetetlen vendégélményekről megtanultam. Itt a látogatók nem csupán a luxus élvezetét tapasztalják meg, hanem egyben érzelmi és kulturális gazdagodásra is számíthatnak. Az egyik kedvenc idézetem így szól: "Az élet ajándék. De élni tudni - tehetség." Nem mindenki képes igazán élvezni az életet, de nálunk minden adott ahhoz, hogy a legteljesebb mértékben kiélvezhessék ezt a csodálatos élményt.

Related posts