ELTE-s újítás a lemorzsolódás csökkentésére Az Eötvös Loránd Tudományegyetem innovatív megoldásokkal lép fel a hallgatói lemorzsolódás problémájának kezelésére. A célja, hogy támogassa a diákokat tanulmányaik során, és olyan környezetet teremtsen, amely


A Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar oktatói által megalkotott innovatív társasjáték és pedagógiai megközelítés október 10-én, az ELTEfeszten debütál, lehetőséget biztosítva a nagyközönség számára, hogy első kézből tapasztalják meg ezt a különleges élményt.

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem elismeri és magáénak vallja az „Előrelépés: életút-támogató pályaorientációs társasjáték és módszertan” című innovatív projektet, amely kifejezetten a lemorzsolódás veszélyének kitett, hátrányos helyzetű diákok jövőbeli tervezését segíti. Ez a kezdeményezés lehetőséget ad a 12-16 éves fiataloknak, hogy biztonságos környezetben felfedezzék és modellezzék különböző életpálya-irányokat, megtapasztalják döntéseik hatásait, valamint újratervezzék jövőjüket.

A játék egy különleges, célcsoport-specifikus pályaorientációs modellt követ, amely integrálja a gamifikálást a döntéshozatali folyamatokba, és valós időben nyújt visszajelzést a felhasználóknak. A pedagógusok és mentorok számára készült módszertani útmutató, valamint a kiegészítő játékok támogatják a munkájukat az általános iskolai pályaorientációs foglalkozások során, pedagógiai szakszolgálatokban, gyermekvédelmi programok keretében és civil kezdeményezésekben is. E megközelítés révén a résztvevők aktívan bevonódnak a döntéshozatalba, miközben élménydús formában fedezik fel a pályaválasztás lehetőségeit.

A TDK-s hallgatók kreatív ötletéből született játék és a hozzá kapcsolódó módszertan Gloviczki Sarolta, az ELTE BGGYK Általános Gyógypedagógiai Intézet Pedagógia Szakcsoport oktatójának, valamint Vass Dorottea, a Bárczi egyetemi adjunktusának közreműködésével valósult meg. A projekt során végzett kutatások és fejlesztések – beleértve az elméleti hátteret, a játéktervezést, a grafikai kivitelezést, a pilot-vizsgálatokat és a módszertani útmutatót – az intézet munkatársainak, a Tudományos Diákkör tagjainak, az ELTE Innovációs Központnak és a Fehér Kereszt Gyermekvédő Alapítványnak köszönhetően valósultak meg. A Bárczi 2025/26-os tanévben tervezi a játékhoz kapcsolódó képzési program kidolgozását, és aktívan keres forrásokat a gyártás és a piaci bevezetés lebonyolításához.

A játékot és a kapcsolódó módszertant a nagyközönség élőben is megismerheti október 10-én az ELTEfeszten, a Terfort-kerti kampusz "A" épületének -123-as termében tartandó bemutatón.

Related posts