Az új BMW közvetlen kihívót jelent a Tesla Model 3 számára – az érkező i3 sokkal több extrával és innovációval bővül, mint amit valaha is gondoltunk volna.

A német autógyártó 2026 júliusában kezdi meg a Neue Klasse i3 modellek sorozatgyártását Münchenben. Ez az innovatív jármű több különböző hajtáslánc opcióval, korszerű akkutechnológiával és ultra gyors töltési lehetőségekkel fog rendelkezni.
A BMW hivatalosan is bejelentette, hogy 2026 júliusától megkezdi az új BMW i3 Neue Klasse szedán gyártását müncheni gyárában, és az első példányok várhatóan 2027 elején kerülnek a kereskedelmi forgalomba. Az új i3 egy hosszabb és alacsonyabb, négyajtós szedán formájában érkezik, amelyet kifejezetten a Tesla Model 3 közvetlen riválisaként terveztek, ahogy arról a BMW Blog, a gyártó híreire fókuszáló független portál is beszámolt. A források szerint a 2027-es i3 a Neue Klasse platformra épül, amely a BMW legkorszerűbb akkumulátor- és motortechnológiájával van felszerelve.
A modell több felszereltségi szinten lesz elérhető: i3 20, i3 40, i3 40 xDrive, i3 50, i3 50 xDrive, valamint a csúcsverzió, az i3 M60 xDrive.
A BMW az i3 M60 xDrive változattal a Tesla Model 3 Performance vásárlóit célozza meg, és a legfrissebb hírek szerint akár 630 lóerős teljesítményre is képes lehet. Ez a szám lenyűgözően túlszárnyalja a Model 3 Performance 510 lóerejét, valamint az autó 0-96 km/h közötti gyorsulásának 2,9 másodperces idejét. A csúcsmodellek kétmotoros, összkerékhajtású rendszerrel érkeznek, míg a BMW legújabb, hatodik generációs akkumulátorai és motorjai ígéretesen magasabb hatékonyságot és teljesítménysűrűséget kínálnak az előző generációnál.
Az i3 50 hatótávja egy teljes feltöltéssel akár 900 kilométer is lehet - persze az adott régiótól függően, ahol használják. Ez jóval meghaladja a Model 3 Long Range 580 kilométeres kapacitását.
A hatodik generációs akkumulátor technológia új dimenziókat nyit meg az energiatárolás terén. Ezek a hengeres cellák 20 százalékkal nagyobb energiasűrűséggel büszkélkedhetnek, ami 25 százalékos javulást hoz a járművek hatótávjában. Emellett a fejlesztések révén csökkentették a cellák súlyát és a hűtési igényüket is, így még hatékonyabb és praktikusabb megoldásokat kínálnak.
Az új i3 modellek a blog értesülései szerint várhatóan 300-400 kW teljesítményű egyenáramú gyorstöltést kínálnak, lehetővé téve, hogy mindössze 10 perc alatt akár 350 kilométeres hatótávot nyerjünk az autónk számára.
A Tesla Model 3 ebben is lemaradhat, hiszen Supercharger-hálózaton legfeljebb 250 kW-tal tölthető, és a gyártó szerint egy 15 perces töltés ideális körülmények között kb. 280 kilométerre lehet elegendő.
Az i3 Neue Klasse belső terében a letisztultság és a minimalizmus uralkodik, ahol a középpontban egy lenyűgöző, 45,5 centiméteres érintőkijelző áll, mellette pedig a Panoramic Vision kijelző emelkedik ki. Ez a széleskörű head-up display a szélvédő alján helyezkedik el, és a vezetési információkat modern módon, a hagyományos műszerek helyett közvetíti. A kezelőfelületet a BMW iDrive X rendszere irányítja, amely nemcsak hangvezérlést és érintéses irányítást, hanem mesterséges intelligencián nyugvó interakciókat is kínál, ezzel fokozva a vezetési élményt.
Az új i3, akárcsak a Model 3, különleges elülső csomagtartóval érkezik, amely tovább növeli az autó tárolókapacitását. A várható térfogat és a hátsó lábtér méretei valószínűleg a Tesla modelljeihez hasonlóan alakulnak, bár a BMW eddig még nem szolgáltatott részletes adatokat erről a funkcióról.