A JLR vezetője a nyugdíj kapujában áll, miközben a vállalat jelentős átalakuláson megy keresztül. -- Totalcar


Adrian Mardell, a JLR vezérigazgatója bejelentette, hogy a év végén búcsút int a cégnél eltöltött 35 évének, amelyből az utolsó három évet vezérigazgatóként szolgálta. Ez a hír nem csupán személyes mérföldkő, hanem különösen figyelemre méltó, hiszen Mardell éppen akkor döntött úgy a nyugdíjba vonulás mellett, amikor a Jaguar Land Rover óriási átalakulás és kihívások előtt áll.

Az Egyesült Államok, amely a JLR legfontosabb piaca, új vámokkal kezdett kísérletezni: a szlovákiai gyártású Defender és Discovery modellekre 15%-os vámot, míg a brit gyártású verziókra 10%-os vámot szabtak ki. Aggasztó, hogy ez a vám mértéke akár 25%-ra is emelkedhet, ha a kivitel éves mennyisége meghaladja a 100 000 darabot. Ezen felül a JLR 500 vezető elbocsátásával is számol, és az új elektromos Range Roverek piaci bevezetését is elhalasztotta.

A Jaguar oldalán sem minden csillog és ragyog: az új Type 00 koncepcióautó merész új irányokat tűzött ki, de ennek fogadtatása korántsem volt egyöntetűen pozitív. Az új modell jövője is bizonytalan, hiszen egyelőre nem derült ki, hogy a tervek szerint még az idén bemutatják-e, és hogy valóban forgalomba kerül-e a következő évben.

Eközben a kínai piacon is gyengélkednek, az európai villanyautó-eladások lassulnak, és Amerika visszatérő Trump-féle kereskedelmi viharai sem segítenek a nehéz helyzeten.

Egyelőre nem tudni, ki lesz az utódja - belsős embert keresnek, vagy kívülről jön-e valaki. Egy esélyes név azért van: Rawdon Glover, a Jaguar jelenlegi vezére, aki nyugodtan kezelte a Type 00 körüli kritikacunamit. Akárki is jön, nehéz örökséget vesz át egy zavaros korszak közepén.

Related posts