A Forma-1-es Monacói Nagydíj legfontosabb kérdései, amelyek minden évben izgalommal töltik el a rajongókat. Milyen stratégiát választanak a csapatok a szűk utcákon? Ki tudja megverni a pole pozíciót megszerző versenyzőt? Milyen hatással lesz az időjárás a


Mennyire lesznek hatékonyak a Monaco-specifikus kerékcsere szabályok?

Bár a Monacói Nagydíj kétségtelenül a Forma-1 legemblematikusabb eseménye, a szűk kanyarokkal és szűk utcákkal borított pálya miatt a modern, nagy méretű és nehéz F1-es autók révén az előzés szinte lehetetlenné vált. Ennek következtében az utóbbi években a monacói verseny gyakran a versenynaptár legkevésbé izgalmas futamának számított.

Az F1 vezetősége idén új, Monaco-ra szabott szabályokkal próbálja fokozni a versenyek izgalmát. Míg a többi versenyhétvégén a csapatoknak legalább egyszer kötelező kereket cserélniük - a szabályok alapján minimum két különböző gumikeveréket kell használniuk -, addig Monacóban a kötelező kiállások száma háromra nő. Ez azt jelenti, hogy bár a versenyzőknek itt is kétféle gumikeveréket kell alkalmazniuk, egyetlen kiállással nem teljesíthetik a versenyt.

Hogy mennyire lesz sikeres ez a szabálymódosítás, az kétségkívül a Monacói Nagydíj legnagyobb kérdése. Bár valószínű, hogy a pályán nem tapasztalunk majd több előzést, a kötelező két boxkiállás miatt új lehetőségek nyílhatnak meg az elé- és mögévágásokra. Ez elméletben növelheti a helycserék számát, így izgalmas versenyt hozhat a jövőben.

Miután a szezon előző versenyein a McLaren dominálta a sebességi versenyt, a múlt héten Imolában Max Verstappen és a Red Bull lenyűgöző teljesítménnyel diadalmaskodtak. Felmerül a kérdés: csupán egy véletlenszerű kiugrás tanúi voltunk, vagy tényleg érdemes a McLarennek komolyan felkészülnie a riválisok kihívására?

Ebből a nézőpontból nézve rendkívül jelentős események várnak ránk, ahogy azt Monacóban tapasztalhatjuk. A helyszín jellegzetességei miatt az itt elért eredmények gyakran nem tükrözik pontosan a versenyzők igazi teljesítményét, hiszen Monaco nem számít a Red Bull legkedvezőbb pályáinak egyike. Amennyiben Verstappen (vagy akár Yuki Tsunoda) itt is dominálni tudna, az egy erőteljes üzenetet közvetítene a McLaren csapata számára.

Helmut Marko, a Red Bull csapatának meghatározó figurája, aggasztónak látja a helyzetet: "Jelenleg az autó ismét azt a teljesítményt nyújtja, amit Max igényel. Ez a fejlesztéseknek köszönhető, amelyek szerencsére jól működtek. Azonban ez csak Imolára volt igaz: a következő nagydíj esetében nagyon eltérő forgatókönyv is várható. Monaco teljesen más kihívásokat jelent, hiszen itt a lassú kanyarok dominálnak. Ott sokkal nehezebb helyzetbe kerülhetünk." - nyilatkozta Marko az OE24 információira hivatkozva a Formula.hu-nak.

Related posts