5 perc töltéssel 400 km autózás: felfedezve a legújabb elektromos autók innovációit Az elektromos autók világában a technológiai fejlődés szédítő ütemben halad, és mostanra elérkeztünk egy olyan pontra, ahol a töltési idő és a hatótávolság már nem jelent


A Grazi Műszaki Egyetem kutatói által kifejlesztett mesterséges intelligencia hihetetlen gyorsasággal ér el olyan eredményeket, amelyek a mérnököknek hónapoknyi munkát igényelnének. Az Optimization of Electric Drives (OPED) program önállóan képes optimalizálni az elektromos autók hajtásláncát, figyelembe véve akár ötven különböző tervezési paramétert. Ezek közé tartozik a teljesítmény, a minimális élettartam és a maximális sebesség, amelyeket a gyártók prioritásainak megfelelően kombinál. A szoftver nemcsak a műszaki szempontokat, hanem a gyártási költségek alacsonyan tartását, a hajtáslánc tömegét és térfogatát, valamint az energiahatékonyságot is figyelembe veszi, így egy rendkívül hatékony és gazdaságos megoldást nyújt az iparág számára.

A Renault és a kínai Geely közös cége, a spanyol Horse Powertrain Solutions három éven át fejlesztett egy hibrid autókba szánt új motort. A HR12 PHEV hajtáslánc a HR12 belső égésű motort, valamint az első és a hátsó tengelynél lévő két villanymotorját tartalmazza. Ezek együttesen 300 lóerő leadására képesek. A rendszerhez tartozó 400 voltos lítiumionos akkumulátorral pedig több mint 100 kilométer tehető meg tisztán elektromos üzemmódban. A motor már be is mutatkozott az első autóban, a Renault Rafale E-Tech 4×4 Hybridben, amelynek átlagfogyasztása a gyártó szerint 0,7 liter 100 kilométerenként, a károsanyag-kibocsátása pedig megtett kilométerekre vetítve 15 gramm.

A hatótáv növelésére törekednek a 4680-as akkumulátorcellák segítségével is. Ezek a henger alakú egységek, melyek 46 milliméter átmérőjűek és 80 milliméter hosszúak, cellánként ötször annyi energiát képesek tárolni, mint a jelenleg elterjedt technológiák. A Panasonic 2024 végén bejelentette, hogy elkészítette a saját verzióját, amelynek tömeggyártása hamarosan megkezdődhet. Eközben a Tesla is dolgozott hasonló akkumulátorokon, és Elon Musk, a cég vezére, már azt állítja, hogy több mint 100 millió darabot gyártottak le eddig.

Related posts